مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 23:052023-12-30اقتصادي

دستاورد| تولید انواع غلتک نورد با تناژ بالا توسط یک شرکت دانش بنیان


متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانسته اند با بهینه سازی آلیاژ و هندسه غلتک، غلتک هایی با تناژ بالا تولید کنند که حاصل این کار در ژورنال های معتبر بین المللی نیز ارائه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، ریاست جمهوری، متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانسته اند با بهینه سازی آلیاژ و هندسه غلتک، غلتک هایی با تناژ بالا تولید کنند که حاصل این کار در ژورنال های معتبر بین المللی نیز ارائه شده است.

فرهاد منفرد، مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: مجموعه ما تولیدکننده انواع غلتک و متعلقات نورد در داخل کشور است، مجموعه های تولید نورد به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند و استراتژیک ترین کالایی که توسط آن برنامه نورد اجرا می شود، غلتک نورد است.

وی ادامه داد: غلتک های نورد معمولاً به دلیل ساختار پیچیده مکانیکی خود که قرار است در تنش های در لحظه مانند تنش های خمشی و پیچشی، حرارت بالا را تحمل کنند، فرآیند تولید پیچیده ای هم دارند.

 یعنی فرایند تولید آن به این شکل است که از گدازه آهن در کنار کوره های ذوب می گذرند و بنابر آن درخواستی که خط نورد دارد، شرکت سازنده ( شرکت ایران غلتک) مجموعه طراحی را آنالیز کرده و به مرور ریخته گری آن را طراحی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| تولید انواع غلتک نورد با تناژ بالا توسط یک شرکت دانش بنیان

دستاورد| تولید انواع غلتک نورد با تناژ بالا توسط یک شرکت دانش بنیان